
Ida-Virumaa külalislahkuse märgised sündisid piirkonna turismiettevõtjate soovist pakkuda enda külalistele veelgi paremaid elamusi ning kvaliteetsemaid teenuseid. Alates 2024. aastast on ettevõtjad osalenud aktiivselt külalislahkuse teemalistel koolitustel, seminaridel, õppereisidel ning 2025. aasta alguses allkirjastasid 26 Ida-Viru turismiklastri partnerit külalislahkuse kokkulepped, mis aitavad Ida-Virumaa turismi kvaliteedi taset ühtlaselt kõrgena hoida.
Kokkulepped allkirjastati 23. jaanuaril 2025, seiklusmaale kohaselt Kiviõlis Seikluskeskuses suusamäe otsas ja allkirjastatud kokkulepped tuhisesid alla mäesuusatajaga.
Ida-Viru turismiklastri KÜLALISLAHKUSE KOKKULEPPED
- Loome külastajates ja kaastöötajates SOOJA NING TURVALISE TUNDE.
- Tervitame külalisi SÕBRALIKULT, vaatame silma,
OLEME ABIVALMID JA NAERATAME SIIRALT. - Oleme SEIKLUSMAA SAADIKUD ja tutvustame uhkusega piirkonna pärandit, võimalusi ning lugusid.
- Jagame infokanalites KUTSUVAT NING TÕEST INFOT erinevates keeltes.
- TÄNAME päringute eest kohega teatega pöördumise kätte saamisest ning võtame ühendust hiljemalt 24 tunni jooksul.
- HOOLITSEME külaliste kohalejõudmise eest jagades eelinfot transpordivõimaluste, piletihindade, vahemaade ja parkimise osas ning muutes viitade abil TEEKONNA LIHTSAMAKS.
- Hoiame puhtust ning tekitame külalistes KODUSE JA HUBASE TUNDE.
- Oleme vastutulelikud, paindlikud, lahendustele orienteeritud ning pakume eriastuti POSITIIVSEID JA MEELDEJÄÄVAID ELAMUSI.
- Suuname külalisi tagasisidet jätma, reageerime nende tähelepanekutele ning LEIAME VIISE PIDAMAKS KÜLALISI MEELES ka peale kojuminekut.
- HOIAME ENNAST, KAASTÖÖTAJAID NING KÜLALISI ja käitume lugupidavalt ning heasoovlikult.
Külalislahkuse märgise saamiseks pidid kandideerivad turismiettevõtted lisaks kokkulepete järgimisele panustama aega erinevatele tegevustele:
- Tagama infokanalites mitmekeelse ja korrektse sisu
- Kaardistama edasiseks analüüsiks külaliste tagasiside hetkeseisu
- Osalema oma valdkonna tipptegijate koolitustel
- Tegema testkülastusi programmis osalevate kanditaatide juures
- Olema ise testitav pimeostude tegijatele, et saada paremat ettekujutust teeninduse kvaliteedist ja väljakutsetest
Turismiettevõtjad on valmis pingutama, et külalistele kvaliteetset teenindust ja külastajakogemust ning veelgi meeldejäävamaid emotsioone pakkuda.
Külalislahkuse märgisel on sõnum “tõeline külalislahkus algab südamest” ja kuldne süda.
Märgisel kujutatud süda on ebatäiuslik nagu me kõik, kuid siiski kuldne. Südamel asuv sõrmejälg sümboliseerib isiklikku puudutust ja avatust.
Teeme oma tööd südamega ning oleme südamest tänulikud kõigile, kes läbi toetava tagasiside aitavad Ida-Virumaa turismiettevõtjatel kasvada.
2025 on Ida-Virumaal külalislahkuse märgise programmi pilootaasta ja 18 ettevõtet läbisid edukalt märgisele kvalifitseerumiseks loodud pooleaastase programmi ning on Eesti esimeste piirkondlike külalislahkuse märgiste kandjad:
- Alutaguse Tervisespordikeskus
- Eesti Kaevandusmuuseum
- Jõhvi Kontserdimaja
- Kaevuri maja ja Aare kodumajutus
- Karukella puhkemaja
- Kauksi puhkeküla
- Kauksi Puhkemaja
- Kiviõli Seikluskeskus
- Meresuu Spa & Hotel
- Narva linn – Narva Raekoda ja VR Vana Narva uus elu, Victora bastionid
- Narva-Jõesuu Medical spa
- Rosi Puhkemaja
- Saka Mõis
- Toila Mereresto
- Toila SPA hotell
- Tuhamäe Hostel
- von Rosen SPA hotell
- VR History – VR Toila 1938
Piirkondlikud külalislahkuse märgised anti üle 11. juunil 2025 Eesti Kaevandusmuuseumis. Märgisesaajatele kogunes kaasa elama pea kõik turismiklastri partnerid ja külalised ning nagu seiklusmaale kombeks, võeti enne piduliku osani jõudmist üheskoos ette ka väike väljakutse, milleks osutus sedapuhku meeleolukate ülesannetega matk endise kaevanduse käikudes. Teekond pimeduses lõppes maa-aluses peoruumis, kus ühise regilauluga loitsiti valgust ja külalislahkust.
Märgised andis üle Eesti aukonsul Taanis, Filip Dalthur Rasmussen, kes on inspireerinud Ida-Virumaad külalislahkuse arendamisega tegelema. Aukonsuli sõnul on piirkonnal kõik eeldused saada põhjamaise kvaliteedi poolest tuntud sihtkohaks ning külalislahkus on üks oluline samm selleni jõudmisel.
Külalislahkuse märgise üks saajatest, Kauksi Puhkemaja perenaine Piret Talistu: “Arvasin, et olen niigi piisavalt külalislahke inimene oma olemuselt, kuid märgiste programm aitas sellega seotud tegevusi enda jaoks mõtestada ja mõista, et alati saab midagi veel paremini teha.“
Kuna külalislahkus on valdkond, kus saab alati paremaks muutuda, ei saa ka külalislahkuse märgise omanikud loorberitele puhkama jääda. Ida-Viru turismiklaster hoolitseb järjepideva arenguprogrammi eest, mille käigus kord aastas tulemused taas üle vaadatakse ning kvalifitseerumisel märgise kehtivust pikendatakse. Ka uutel huvilistel on juba järgmisel aastal võimalus märgisele kandideerida ja külalislahkuse arenguprogrammiga liituda.